Wiemy, że nie można wychodzić na podwórko ale może chociaż w taki sposób poczujecie wiosnę.
WIOSNA, ACH TO TY
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Dziecko na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiada/wypisuje na kartce hasła związane z wiosną.
1. Dziecko na podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiada/wypisuje na kartce hasła związane z wiosną.
2. Na YouTube można posłuchać piosenki M. Grechuty „Wiosna,
ach to Ty”, A Vivaldi „Cztery pory roku – Wiosna”, „Maszeruje
wiosna”.
ach to Ty”, A Vivaldi „Cztery pory roku – Wiosna”, „Maszeruje
wiosna”.
3. Ćwiczenia – kucamy, zwijamy się jak małe ziarenko i powoli
wyciągamy się do góry, jak rozkwitający kwiat na wiosnę, przy
muzyce ww. dziecko może wykonywać różne improwizacje
ruchowe (możemy wykorzystać do tego paski bibuły, jeśli mamy).
wyciągamy się do góry, jak rozkwitający kwiat na wiosnę, przy
muzyce ww. dziecko może wykonywać różne improwizacje
ruchowe (możemy wykorzystać do tego paski bibuły, jeśli mamy).
4. Dziecko może poprosić rodziców lub rodzeństwo,
aby z
wykorzystaniem lusterka i światła wpadającego do pokoju tworzyli
„zajączki świetlne”, które próbujemy „łapać” wzrokiem.
wykorzystaniem lusterka i światła wpadającego do pokoju tworzyli
„zajączki świetlne”, które próbujemy „łapać” wzrokiem.
5. Dziecko podkreśla zdania, które jego
zdaniem jest prawdziwe:
- Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną.
- Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów.
- Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu.
- Zimą lepimy bałwana.
- Wiosną kolorowe liście spadają z drzew.
- Jesienią zbieramy grzyby i kasztany.
- Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty
-
6. Narysuj według swojego pomysłu Panią Wiosnę
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz