ŚRODKI
DYDAKTYCZNE:
materiały plastyczne dostępne w domu, kredki,
mazaki, nożyczki, kawałek tektury lub kartka.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Dziecko przygotowuje stanowisko pracy i niezbędne
do niej akcesoria.
2. Dziecko rozwiązuje zagadkę:
„Choć nie ma zamka ani kluczyka,
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków, bajek i opowieści”.
3. Dziecko na
podstawie własnej wiedzy i doświadczeń opowiada/wypisuje na kartce skojarzenia
związane z rozwiązaniem zagadki, czyli książką.
4. Dziecko odnajduje w tekście
ukryte nazwy książek i ich bohaterów:
Wczoraj przyjechała do
nas ciocia Karolcia, która wygrała kapelusz pani Wrony. Powiedziała, że chętnie
go sprzeda, żeby mieć pieniądze na wakacje z dziećmi z Bullerbyn. Marzy również
o odbyciu podróży do zaczarowanej zagrody. Chciałabym razem z ciocią wyjechać
do Afryki Kazika i odnaleźć detektywa Pozytywkę. Może spotkamy Asiunię, która
przyjaźni się z Białym Kłem. Ciocia opowiedziała mi o przygodach dziewczynki z
parku oraz o psie, który jeździł koleją. Dzisiaj powtórzyłam tę historię w
klasie. Ania z Zielonego Wzgórza powiedziała, że jestem kłamczucha, a oto jest
Kasia, że pomóc nam może tylko doktor Dolittle. Słysząc to, Mikołajek i inne
chłopaki krzyknęli: cukierku, Ty łobuzie! Na szczęście zadzwonił dzwonek i
przyszedł nasz nauczyciel pan koszmarny Karolek.
5. Wykonaj
własną zakładkę do książki Zobacz nasze propozycje
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz