Jeżeli chcecie się dowiedzieć co to za święto i wykonać parę zadań to zapraszamy:
Środki
dydaktyczne, materiały i narzędzia:
Ołówek,
długopis, kartka papieru
Przebieg
zajęć:
·
przeczytanie wiersza „Cuda i dziwy”
"Cuda i dziwy"
Spadł kiedyś w lipcu
Śnieżek niebieski,
Szczekały ptaszki,
Ćwierkały pieski.
Fruwały krówki
Nad modrą łąką,
Śpiewało z nieba
Zielone słonko
Gniazdka na kwiatach
Wiły motylki.
Trwało to wszystko
Może dwie chwilki.
A zobaczyłem
Ten świat uroczy,
Gdy miałem właśnie
Przymknięte oczy.
Gdym je otworzył,
Wszystko się skryło
I znów na świecie
Jak przedtem było.
Wszystko się pięknie
Dzieje i toczy...
Lecz odtąd - często
Przymykam oczy.
·
Dziecko zastanawia się czy wszystko co
jest napisane w wierszu jest prawdą?
·
Przeczytanie informacji – o Prima Aprilis
- - (Nie)poważne Święto Prima aprilis
(łac. 1 kwietnia), dzień żartów — święto obchodzone 1 kwietnia, z którym
związane są tradycje robienia żartów, celowego wprowadzania w błąd rodziny,
znajomych. W tym dniu również w mediach pojawiają się różne nieprawdziwe,
żartobliwe informacje. W krajach anglojęzycznych dzień ten nazywany jest Dniem
Głupca (ang. Fool's Day).
·
Dziecko układa zdanie z rozsypanki
wyrazowej – rozpoczyna od wyrazu Pamiętaj
i osobom z których się
żartuje! gdy przynosi radość osobom żartującym ale tylko wtedy, Żarty to miła
zabawa, Pamiętaj
·
Zastanowienie się, jaki dowcip może
zrobić swoim najbliższym, taki, żeby nikogo nie urazić, zezłościć, pamiętając o
ułożonym zdaniu.
·
Odczytanie wiersza E. Waśniowskiej
„Czerwony Kopciuszek….”. Podczas czytania uczeń zastanawia się co autorka w
wierszu pomyliła. Mówi lub wypisuje prawidłowe tytuły baśni Zachęcamy do zabawy
również rodziców
„Czerwony Kopciuszek”
Czerwony Kopciuszek,
Jaś, Brzydkie Kociątko,
Małgosia z zapałkami
i w butach Kaczątko,
Śnieżka na ziarnku grochu,
Księżniczka z zapałkami,
śpiąca Sierotka Marysia,
Kapturek z krasnoludkami,
Kruk z koszyczkiem dla babci,
wilk z serem w dziobie i lis
przywitali wesoło
i hucznie – prima aprilis.
Tańczyli aż do rana
i pogubili się właśnie.
Może im pomożecie
odnaleźć właściwe baśnie?
·
Dokończ powiedzonka:
Śmiech to.........................
Ten się śmieje, kto..........................
Nie śmiej się.................................
Pokładać się ze .....................
Boki zrywać.......................
A teraz zacznij się
głośno śmiać
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz