czwartek, 23 kwietnia 2020

ZAPROPONUJ TYTUŁ


Przeczytaj tekst i napisz nam swoją propozycję tytułu.💬

Nie chciałabym się przechwalać, ale mam o wiele dłuższą i ciekawszą historię niż film.
        Pradawni ludzie utrwalali swoje myśli w postaci rysunków żłobionych w kamieniu. Później nieporęczny kamień zastąpiły tabliczki gliniane albo drewniane. Znaki zamieszczane na nich nie przypominały liter i były wykuwane za pomocą młotków i dłut. Oj, ciężka to była praca!
        Teraz sama się śmieję, jak wyglądałam później w postaci zwoju, najpierw papirusowego , a potem pergaminowego. Wyglądałam jak chuda szczapa zwinięta w rulon. Moi czytelnicy narzekali, że czytanie jest bardzo niewygodne.
        Zaczęli więc karty pergaminowe składać ze sobą i nazwali mnie kodeksem. Byłam teraz poręczniejsza i bardziej popularna. Nadal jednak gościłam w niewielu domach, bo mnisi przepisujący moje strony robili to pięknie, ale bardzo powoli.
        Kiedy myślałam , że nic piękniejszego stać się nie może, nastąpiło coś co zmieniło moje życie. DRUK! To słowo śni mi się po nocach do tej pory. Moja sława sięgnęła zenitu, a tysiące fanów rozchwytywało moje drukowane inkunabuły.
        Mechanicznej produkcji moich egzemplarzy sprzyja ciągły rozwój techniki. To nieprawda, ze rozwój mnie niszczy . Wzbogaca tylko o nowe doświadczenia. Kto by pomyślał, że może istnieć „ książka mówiona”? A jednak!
        Jestem wszędzie i mimo sędziwego wieku: bawię, cieszę, wzruszam , informuję i wychowuję ludzi na całym świecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz