Dzień dobry 😊 Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od wykonania swojej gry planszowej. Nie jest trudna, a przyda się podczas rodzinnego wieczoru😃👪
Środki
dydaktyczne, materiały i narzędzia:
- kartka papieru, nożyczki, ołówek, pisak,
kredka, kostka do gry, pionki do gry ( klocek lego)
Czas
pracy: bez ograniczeń czasowych
Przygotuj 20 małych karteczek( mogą być w kształcie
kwadratu) ponumeruj je od 1do 20 i ułóż
według własnego pomysłu. Propozycja ( może być pionowo, poziomo, itp.). Oczywiście
pamiętaj o kostce do gry i pionkach (
np. klocek lego ). Załoga na pokład! Ruszamy za chwilę. Niech każdy
pasażer przygotuje bilet (biletem jest uśmiech).
Czy wiecie, co się
teraz stanie?
Czeka Was, bowiem nie lada zadanie.
Łatwe czy trudne?
Kto jest ciekawy, tego zapraszam do wspólnej zabawy.
Czeka Was, bowiem nie lada zadanie.
Łatwe czy trudne?
Kto jest ciekawy, tego zapraszam do wspólnej zabawy.
Grę rozpoczyna osoba,
która ostatnio była nad morzem. Dalej kolejność rzutów ustalamy
poprzez wyrzucenie największej liczby oczek. Gracze po kolei rzucają kostką, a następnie poruszają się
do przodu o tyle pól, ile wskazała kostka. Pole, na którym znajdzie się
gracz wyznacza zadanie do wykonania. Do każdego numeru jest przydzielone
polecenie:
,,Start ” -kartka
1. Głośno
krzyknij: ,,Ahoj ”.
2. Jesteś marynarzem- czeka Cię gimnastyka:
„ Krok do przodu w lewo, w prawo.
Krok do tyłu rusz się żwawo.
Znowu w lewo aż dwa kroki,
w stronę prawą, aż trzy podskoki”.
Krok do tyłu rusz się żwawo.
Znowu w lewo aż dwa kroki,
w stronę prawą, aż trzy podskoki”.
3. Myjemy
pokład – wracasz na start.
4. Wciągamy
żagle na maszt – dodatkowy rzut kostką.
5. Dmuchamy
w żagle – przesuwasz pionek cztery pola do przodu.
6. Chowasz
się przed rekinem – cofasz pionek o pięć pól.
7. Zrób
falę unosząc ręce do góry.
8. Odpoczywasz
na wyspie – tracisz rzut kostką.
9. Pomogłeś
ośmiornicy – przesuwasz pionek do przodu o 3 pola.
10. Uwaga
sztorm!- machaj rękoma na różne sposoby.
11. Statek
usiadł na mieliźnie – tracisz rzut kostką.
12. Złowiłeś
złotą rybkę- przesuwasz pionek do przodu o 5 pól.
13. Słyszysz
dźwięk grzmotów – przytul się do graczy.
14. Udzieliłeś
tonącemu pomocy – masz dodatkowy rzut.
15. Wiążemy
węzeł marynarski – zakreśl palcem wskazującym ósemkę.
16. Rzucamy
kotwicę- stoisz.
17. Wymień
3 ,,skarby z morza”.
18. Jesteś
zmęczony musisz odpocząć- tracisz rzut kostką.
19. Kto
mieszka w morzu?
20. Kto jest odważny odpowie na to pytanie. Jak
się nazywa o morzu śpiewanie?
Meta kartka
Wygrywa
ta osoba, która pierwsza dotrze do mety. Udanej zabawy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz