czwartek, 7 maja 2020

MORSKA PRZYGODA


Dzień dobry 😊 Dzisiejszy dzień rozpoczynamy od wykonania swojej gry planszowej. Nie jest trudna, a przyda się podczas rodzinnego wieczoru😃👪

Środki dydaktyczne, materiały i narzędzia:
  - kartka papieru, nożyczki, ołówek, pisak, kredka, kostka do gry, pionki do gry ( klocek lego)
Czas pracy: bez ograniczeń czasowych
Przygotuj 20 małych karteczek( mogą być w kształcie kwadratu)  ponumeruj je od 1do 20 i ułóż według własnego pomysłu. Propozycja ( może być pionowo, poziomo, itp.). Oczywiście pamiętaj o kostce do gry i pionkach (  np. klocek lego ). Załoga na pokład! Ruszamy za chwilę. Niech każdy pasażer przygotuje bilet (biletem jest uśmiech).
Czy wiecie, co się teraz stanie?
Czeka Was, bowiem nie lada zadanie.
Łatwe czy trudne?
Kto jest ciekawy, tego zapraszam do wspólnej  zabawy.
Grę rozpoczyna osoba, która ostatnio była nad morzem. Dalej kolejność rzutów ustalamy poprzez wyrzucenie największej liczby oczek. Gracze po kolei rzucają kostką, a następnie poruszają się do przodu o tyle pól, ile wskazała kostka. Pole, na którym znajdzie się gracz wyznacza zadanie do wykonania. Do każdego numeru jest przydzielone polecenie:
       ,,Start ” -kartka
1.      Głośno krzyknij: ,,Ahoj ”.
2.      Jesteś  marynarzem- czeka Cię gimnastyka:
„ Krok do przodu w lewo, w prawo.
Krok do tyłu rusz się żwawo.
Znowu w lewo aż dwa kroki,
w stronę prawą, aż trzy podskoki”.
3.      Myjemy pokład – wracasz na start.
4.      Wciągamy żagle na maszt – dodatkowy rzut kostką.
5.      Dmuchamy w żagle – przesuwasz pionek cztery pola do przodu.
6.      Chowasz się przed rekinem – cofasz pionek o pięć pól.
7.      Zrób falę unosząc ręce do góry.
8.      Odpoczywasz na wyspie – tracisz rzut kostką.
9.      Pomogłeś ośmiornicy – przesuwasz pionek do przodu o 3 pola.
10.  Uwaga sztorm!- machaj rękoma na różne sposoby.
11.  Statek usiadł na mieliźnie – tracisz rzut kostką.
12.  Złowiłeś złotą rybkę- przesuwasz pionek do przodu o 5 pól.
13.  Słyszysz dźwięk grzmotów – przytul się do graczy.
14.  Udzieliłeś tonącemu pomocy – masz dodatkowy rzut.
15.  Wiążemy węzeł marynarski – zakreśl palcem wskazującym ósemkę.  
16.  Rzucamy kotwicę- stoisz.
17.  Wymień 3 ,,skarby z morza”.
18.  Jesteś zmęczony musisz odpocząć- tracisz rzut kostką.
19.  Kto mieszka w morzu?
20.  Kto jest odważny odpowie na to pytanie. Jak się nazywa o morzu śpiewanie?
        Meta kartka
      Wygrywa ta osoba, która pierwsza dotrze do mety. Udanej zabawy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz