środa, 6 maja 2020

PRZYGODA ROWEROWA

Przygotujcie wygodny strój i wspólnie ruszamy na wyprawę rowerową 😃🚴🚴🚴                 


,, Przygoda rowerowa”
  • Jedziemy, jedziemy, droga jest prosta, bez dziur, zakrętów i pagórków, możemy jechać całkiem szybko (dziecko w pozycji leżenia tyłem z nogami ugiętymi w biodrach i w kolanach, uniesionymi nad podłogę wykonuje dynamiczne krążenia). Nie mamy czasu rozglądać się na boki.
  • Ale co to? O, droga wiedzie pod górkę, trzeba zwolnić (dziecko pedałuje wolniej), a niektórzy muszą nawet zejść z rowerów, bo opadli z sił ( dziecko może przestać pedałować, opuszcza nogi na podłogę i tupie, uderza stopami o podłogę, naśladuje chodzenie).
  • Ale się zmęczyliśmy, na szczycie górki można wreszcie odpocząć ( przestajemy pedałować, siadamy w siadzie skrzyżnym), odetchnąć głębiej (wykonujemy kilka głębokich oddechów: wdech nosem, wydech ustami), napić się czegoś (naśladujemy picie wody) i znowu wsiadamy na rower.
  • Z górki jedzie się bardzo szybko! (dziecko kładzie się i pedałuje najszybciej jak potrafi).
  • Uwaga, uwaga! Przed nami pierwszy poważny przystanek. Zejdź z roweru i chodź tam, gdzie jest błękitna sadzawka (dziecko przestaje pedałować, siad skrzyżny).
  • Ojej! Ile tu wspaniałych rybek! Kolorowych! Błyszczących! Popatrz, jak one zwinnie pływają (dziecko naśladuje czynność pływania, kładzie się na brzuchu, głowę unosi nad podłogę, ramionami wykonuje ruchy, jak podczas pływania „żabką”). O! A tu tyle małych żabek! Jak skaczą dookoła nas, chyba chcą się z nami bawić (dziecko wykonuje przysiad podparty i skacze, jak żabka).
  • Ale, ale… chyba zbliża się niebezpieczeństwo, żabki hop do wody (dziecko wyskakuje wysoko do góry), bocian jest tuż, tuż (dziecko spaceruje po pokoju,, wysoko unoszą kolana, staje na jednej nodze), chyba musi obejść się smakiem (dziecko kręci głową na boki).
  • Popatrzmy, która jest godzina? (dziecko zerka  na zegarek ) Czas jechać dalej!
  • Wskakujemy na rowery (dziecko porusza się ostrożnie swobodnym biegiem, z ramionami wyciągniętymi do przodu naśladuje trzymanie kierownicy) i jedziemy dalej z górki, pod górkę, z górki, pod górkę!
  • A co to takiego? (dziecko zatrzymuje się i przykłada  dłoń do czoła w geście wypatrywania) Ciemny las. W lesie jest chłodno i przyjemnie, trzeba się po nim przespacerować. Udajmy się na polankę (dziecko spaceruje w różnych kierunkach. Popatrzcie, norka lisa, może zajrzymy do środka. Dzień dobry małe liski! (dziecko przyjmuje pozycję na czworakach, porusza  się na krótkich odcinkach)
  • A tu? Jakieś ślady! Chodźmy cicho, cichuteńko (dziecko chodzi  na palcach), zobaczymy, kto się skrył za drzewem? (skłon tułowia raz w lewo, raz w prawo) Jaki piękny ptaszek! Skacze na jednej nóżce i szuka jedzenia (dziecko podskakuje na jednej nodze, potem na drugiej, wykonuje przysiad i palcem wskazującym uderza rytmicznie w podłogę). O! Odleciał, tam wysoko! (dziecko unosi głowę  do góry i wypatruje ptaszka wśród gałęzi, przykłada dłoń do czoła)
  • Ojej! Słońce już wysoko na niebie! Trzeba wracać do domu, czeka tam pyszny obiadek i chłodno się robi. Jedźmy szybko, szybciuteńko, górka, z górki, górka, z górki… (dziecko w leżeniu tyłem pedałuje  raz powoli, raz szybko).
Na zakończenie
Dokończ zdanie …
Najdalej moim rowerem pojechałam/em  do…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz