Środki
dydaktyczne, materiały i narzędzia
- ubrania, aparat fotograficzny, wygodny strój,
Czas
pracy: bez ograniczeń czasowych
Przebieg
zajęć:
,,
Minki”
Dziecko staje naprzeciw rodzica lub rodzeństwa i
zaczyna zmieniać wyraz twarzy robiąc różne śmieszne miny. Druga osoba musi je
powtórzyć. Po jakimś czasie zamieniacie się rolami. Odmianą tej zabawy jest
naśladowanie dźwięków.
,,Co
się w domu zmieniło? ”
Znacie wasze mieszkanie, ale czy
pamiętacie, gdzie co w nim się znajduje? Jedna osoba wychodzi z pokoju, a
reszta coś zmienia (chowa wazon, zdejmuje obraz) i zaprasza wygnańca z
powrotem.
,,Kłamiemy
na potęgę.”
Usiądźcie sobie wygodnie na podłodze i zadajecie sobie przeróżne pytania, np.: „Co robisz?”, „Co
czujesz?”, „Co widzisz?”. I kłamiecie: „Latam na paralotni”. „Czuję zapach
bananów i pomarańczy”. „Widzę kwitnący kwiat”. Kto w waszej rodzinie ma
najbujniejszą wyobraźnię?
,,Pokaz
mody w przedpokoju.”
W czasie domowych
porządków pozwólcie rzeczom skazanym na
śmietnik jeszcze raz zabłysnąć. Tata może wskoczyć w suknię mamy, mama – ubrać
męską marynarkę, a Ty – włożyć poważny
kapelusz, ubrać buty na obcasie. Na
zakończenie zabawy można sobie zrobić wspólną fotografię.
,,Rodzinna
przepychanka”
Para
oparta o siebie plecami i zadaniem ich jest wypchanie przeciwnika na przeciwną stronę
czyli pchanie się na siebie plecami.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz