Środki
dydaktyczne, materiały i narzędzia:
·
fotografie członków swojej rodziny,
·
arkusz szarego lub białego papieru,
·
farby,
·
gąbki,
Czas
pracy: bez
ograniczeń czasowych
Przebieg
zajęć:
·
Uczeń
(sam lub z członkami rodziny) ogląda album ze zdjęciami rodzinnymi,
·
nazywa członków Rodziny: mama, tata, babcia,
dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, kuzynka itd.
·
uczeń
mówi głośno: „Co słychać w domu?”: odkurzacz, robot kuchenny, lecąca woda z
kranu, itp, kto ma jakie obowiązki w domu,
·
uczeń
czyta samodzielnie lub prosi członka
Rodziny o odczytanie wierszyka i podczas czytania liczy na paluszkach
ilu jest członków Rodziny w tym wierszyku:
„Ten pierwszy - to dziadziuś,
a obok - babunia.
Największy - to tatuś,
a przy nim - mamunia.
A to jest – córeczka mała!
Tralalala, la, la...
A to - moja rączka cała!
Tralalala, la, la.”
„Ten pierwszy - to dziadziuś,
a obok - babunia.
Największy - to tatuś,
a przy nim - mamunia.
A to jest – córeczka mała!
Tralalala, la, la...
A to - moja rączka cała!
Tralalala, la, la.”
·
uczeń
wymienia członków swojej najbliższej Rodziny, liczy ich, pokazując na
paluszkach,
·
na
dużym arkuszu papieru, uczeń maluje (stempluje) farbami przy pomocy gąbek oraz
paluszków jak widzi swoją najbliższą Rodzinę,
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz